October 27, 2010

DEN LAPA BURGER IJAN

kata hati : GHASO NAK MAKAN BEGER IJAN

October 24, 2010

Rahsia Sebuah Kedai Kechil di tepi Jalan

Pada suatu petang..... ketika dalam perjalanan pulang dari mesyuarat (ehem!) di Melaka, aku dan ayah singgah la di sebuah kedai di tepi jalan (sila lihat tajuk). Patriotik kan pemilik kedai ni? bagusss.... lalu aku dan ayah pun singgah la kat sini


encik ayah merekomen (recommend) air kelapa. sebab ape? haha. sebab air kelapa ini sungguh lain daripada yang lain. nak tanya banyak kat tuan punye kedai pun aku tak sempat, inikan pulak boleh pilih kelapanya. lalu aku dan encik ayah mengorder air kelapa 2.

nota: ayh amik 2 kuih bola, aku pulak amik 2 kuih tahu sumbat. my fevret =) untuk dimakan bersama air kelapa tadi


ini adalah pilihan buah kelapa kat kedai ni. walaupun aku kata pilihan, korang tak boleh pilihpun. owner yg pilihkan. korang duduk je kat meja diam2, nanti dia hantar air korang... jeng jeng jeng...


air kelapa aku pun sampai kat meja (setelah beberapa minit aku tunggu kakak tu prepare air kelapa aku) haaaaa... korang tengok ape dia hantar!!!!! dia hantar 1 koleh dan 1 gelas kosong beserta penyedut minuman a.k.a straw. haaaa.... gelas aku kosong kan? magik x? huhu...mesti la tak magik. sbb air kelapa aku ade dalam koleh tu. ngengengengenge, nak tengok air kelapa?


haaaaa.... ni dia air kelapa. kakak tadi tu dah tuang air kelapa dalam koleh, pastu belah kelapa dan korek isi dia yang lembut manja (boleh ke guna mcm ni? bantai lah) dan masukkan dalam koleh. lalu ketul2 ais pun terjun dalam koleh aku (ala2 penerjun sukan komanwel)... hehe. siap ade sudu lagi. senang nak makan isi kelapa.


lalu aku yang dahaga ni pun tuang la air kelapa kedalam gelas kosong berhias straw oren yang diberikan. haaaaaa......alhamdulillah, lega tekak aku. ngehhhh... oh ye.sebenarnya tujuan dia bagi koleh dan gelas tu sebabnya air kelapa ni boleh mencapai 3 ke 3.5 gelas. aku boleh telan 2 gelas je. pastu lebih tu aku tapau bawak balik. sedap wooo... oh aku lupa nak bagitau nama tempat minum air kelapa ni....

haaaaa... kat sini lah =)

sekian dulu untuk post ini.

al-kisah : air kelapa chengkau. baik punya


nota kaki: kat sini la big boss bawak kawan kita g minum dan bercerita pasal 'kereta' .... erghh please la. xkan g sikit punya jauh semata2 nak cerita pasal kereta. xlogik betullllll.... sekian

October 17, 2010

Advantages Of Being A Woman

Why it's better to be a Woman!

1. We got off the Titanic first.

2. We get to flirt with systems support men who always return our calls, and are nice to us when we blow up our computers.

3. Our boyfriend's clothes make us look elfin & gorgeous. Guys look like complete idiots in ours.

4. We can be groupies. Male groupies are stalkers.

5. We can cry and get off speeding fines.

6. We've never lusted after a cartoon character or the central female figure in a computer game.

7. Taxis stop for us.

8. Men die earlier, so we get to cash in on the life insurance.

9. We don't look like a frog in a blender when dancing.

10. Free drinks, Free dinners, Free movies ... (you get the point).

11. We can hug our friends without wondering if she thinks we're gay.

12. We can hug our friends without wondering if WE'RE gay.

13. New lipstick gives us a whole new lease on life.

14. It's possible to live our whole lives without ever taking a group shower.

15. We don't have to fart to amuse ourselves.

16. If we forget to shave, no one has to know.

17. We can congratulate our team-mate without ever touching her butt.

18. If we have a zit, we know how to conceal it.

19. We never have to reach down every so often to make sure our privates are still there.

20. If we're dumb, some people will find it cute.

21. We don't have to memorize Caddyshack or Fletch to fit in.

22. We have the ability to dress ourselves.

23. We can talk to people of the opposite sex without having to picture them naked.

24. If we marry someone 20 years younger, we're aware that we look like an idiot.

25. Our friends won't think we're weird if we ask whether there's spinach in our teeth.

26. There are times when chocolate really can solve all your problems.

27. We'll never regret piercing our ears.

28. We can fully assess a person just by looking at their shoes.

29. We know which glass was ours by the lipstick mark.

30. We have enough sense to realize that the easiest way to get out of being lost is to ask for directions.

Jom Qurban 2010

Daripada Ibnu Abbas katanya, Rasulullah s.a.w bersabda, "Sebaik-baik pintu kebajikan ialah amalan bersedekah"


1 misi Program Qurban Faqir Miskin Muslim Melayu Champa di Kemboja akan dijalankan sempena Hari Raya Qurban tidak lama lagi.


Sehubungan itu saya menyeru jasa baik saudara dan saudari untuk menyumbang bahagian dalam program ini.

1) Program qurban sebanyak RM250/bahagian lembu atau

2)sumbangan Derma Pendidikan Anak Yatim dan Miskin Kemboja (seikhlas hati)atau

3) Derma Wakaf Pondok Anak Yatim dan Miskin Nurul Huda an-naemat, di Chanang Kemboja RM500.00


Program ini anjuran Institut Tahfiz Al-Quran Negeri Sembilan,ITQAN(sekolah adik saya).


Kepada yang berminat boleh hubungi saya Izzati Sanusi 0196669870 untuk maklumat lanjut dan juga cara pembayaran atau boleh menghubungi Pejabat ITQAN di nombor tel:06-4319598. 

cerita pagi ini

pagi2 kna langgar. nasib xde ape. aku bru aritu cat kete. hampeh la makcik neh. nasib baik ank makcik hensem tu senyum minta maaf. xla aku mrh sangat. makcik jgn la buat sengal muka innocent.

October 11, 2010

Aiza Nur Izdihar & Mohd Shazwan


gambar diambil dari FB AHMAD FALIQUE

Bangi, 10 Okt. Telah diijabkabulkan pasangan Aiza & Wan pada pagi tersebut dalam suasana yang serba ringkas bertemakan warna hitam putih. so, saya nak ucap tahniah la pada mereka berdua. semoga berbahgia ke akhir hayat dan dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah juge comel2.


majlis perkahwinan akan dilangsungkan pada 25 Disember 2010 (Bangi) & 1 Januari 2011 (Kuantan). semoga perjalanan majlis yang akan datang ini berjalan lancar.


p/s: cantik kezen aku (aiza).