October 24, 2010

Rahsia Sebuah Kedai Kechil di tepi Jalan

Pada suatu petang..... ketika dalam perjalanan pulang dari mesyuarat (ehem!) di Melaka, aku dan ayah singgah la di sebuah kedai di tepi jalan (sila lihat tajuk). Patriotik kan pemilik kedai ni? bagusss.... lalu aku dan ayah pun singgah la kat sini


encik ayah merekomen (recommend) air kelapa. sebab ape? haha. sebab air kelapa ini sungguh lain daripada yang lain. nak tanya banyak kat tuan punye kedai pun aku tak sempat, inikan pulak boleh pilih kelapanya. lalu aku dan encik ayah mengorder air kelapa 2.

nota: ayh amik 2 kuih bola, aku pulak amik 2 kuih tahu sumbat. my fevret =) untuk dimakan bersama air kelapa tadi


ini adalah pilihan buah kelapa kat kedai ni. walaupun aku kata pilihan, korang tak boleh pilihpun. owner yg pilihkan. korang duduk je kat meja diam2, nanti dia hantar air korang... jeng jeng jeng...


air kelapa aku pun sampai kat meja (setelah beberapa minit aku tunggu kakak tu prepare air kelapa aku) haaaaa... korang tengok ape dia hantar!!!!! dia hantar 1 koleh dan 1 gelas kosong beserta penyedut minuman a.k.a straw. haaaa.... gelas aku kosong kan? magik x? huhu...mesti la tak magik. sbb air kelapa aku ade dalam koleh tu. ngengengengenge, nak tengok air kelapa?


haaaaa.... ni dia air kelapa. kakak tadi tu dah tuang air kelapa dalam koleh, pastu belah kelapa dan korek isi dia yang lembut manja (boleh ke guna mcm ni? bantai lah) dan masukkan dalam koleh. lalu ketul2 ais pun terjun dalam koleh aku (ala2 penerjun sukan komanwel)... hehe. siap ade sudu lagi. senang nak makan isi kelapa.


lalu aku yang dahaga ni pun tuang la air kelapa kedalam gelas kosong berhias straw oren yang diberikan. haaaaaa......alhamdulillah, lega tekak aku. ngehhhh... oh ye.sebenarnya tujuan dia bagi koleh dan gelas tu sebabnya air kelapa ni boleh mencapai 3 ke 3.5 gelas. aku boleh telan 2 gelas je. pastu lebih tu aku tapau bawak balik. sedap wooo... oh aku lupa nak bagitau nama tempat minum air kelapa ni....

haaaaa... kat sini lah =)

sekian dulu untuk post ini.

al-kisah : air kelapa chengkau. baik punya


nota kaki: kat sini la big boss bawak kawan kita g minum dan bercerita pasal 'kereta' .... erghh please la. xkan g sikit punya jauh semata2 nak cerita pasal kereta. xlogik betullllll.... sekian

No comments:

Post a Comment