August 23, 2008

hari ini

hari ini hari ahad. hari ahad kite kena pergi library. kite pegi library n makan KFC. emmm sedapnya. hari ahad hari yang seronok. hari seronok untuk basuh baju. tapi tak seronok kalau hujan turun. huhu. hari ahad ini (hari ini) merupakan hari terakhir cuti midsem. sedihnya... ~~

saya ingin upload gmbr outing family pada hari rabu yang lepas. mahu tengok? huhu... silekan ada di bawah. saya seolah2 punyai bnyk masa terluang. huhu. tidak. ni kan masa laundry. so kite rehat sekejap. tapi hari macam nak ujan. tak pe tak pe. kite tengok macam mana nanti. hujan ke tak hujan. kalau hujan @ nak hujan, jemur baju dalam bilik. kalau tak hujan @ takde tanda nak hujan, jemur la kat ampaian. huhu.

mak n ayah lepas makan. kenyang ke makan kat sogo nih? saya tak habis pun. nasik dia rase kicap sangat.











ni ina n nana. mereka makan banyak. tu lah muka kekenyangan nana. macam tak percaya je dia makan nasi ayam sahaja masa tuh. mesti dia lapar sangat n nampak nasik ayam sogo tu macam sedap je. nyum nyum



ni la hanif a.k.a susu. huhum. baru aku perasan adik aku ni dah besar. dia pakai baju pink floyd. ape pink floyd tuh hanif? taw ke? tapi kamu mmg stylo dari sudut kamu sendiri... jeles pule tgk sweater BUM kamu itu. sungguh cantik dan belang2 skali. wee~~











ni la haziq. dia ni banyak sangat nama. tapi saya suka panggil dia muhammad haziq sanusi. hehe. ni pun memnesar tapi mengurus. dan mengeriting. hahahaha. terimala hakikat ko punye rambut tu gene bahau. kalay gene pahang mesti lurus. nge nge nge...


ayish... si comel paling kecit dalam umah saya. tapi walaopun dia kecit, dia juge adalah kembang macam roti. huhu. gara-gara banyak makan roti n minum susu. ni nanti rambut keriting x? tunggu dan lihat ajelah...















kalau kamu semua nak tau, bobo ade niat nak bg hamster dia kat saya. tapi saya tak tau nak amik cammana. kalau la sapeq cuti lama. n balik kedah naik viva hitam dia tuh, akan saya pujuk dia manghantar hamster itu kepada saya. saya akan bagi hamster itu nama yang unik. contohnya seekor dipanggil oggy (nama penuh sloggy) dan seekor dipanggil cotton (nama penuh cottonshop)... saya pasti suka mereka sangat2.

semasa cuti saya juga menolong pakcu saya (seorang ustaz di sekolah rendah) menanda kertas ujian bulan ogos. saya merasakan ada satu soalan yang musykil kerana soalan minta murid classified mana gmbar yang bercirikan sopan perlu ditulis beradab, dan yang sebaliknya ditulis tidak beradab.

contoh soalan no.1 (gambar seorang kanak-kanak membasuh tangan sebelum makan) jawapannya mestilah beradab.

tapi yang menjadi tandatanya saya ialah soalan no.3 (gambar seorang budak perempuan memakai tudung sedang minum menggunakan cawan tetapi berdiri) jawapannya tidak beradab.

ini yang saya musykil. rata-rata kita tengok kat mana2 pun, orang minum bukan setakat berdiri malah berjalan juga. inikan menjadi kebiasaan dan trend. nenek orang pun ade buat macam ni. salah. haaaa... soralan ni tak boleh pakai la dalam ujian. tak adil sebab soalan ni tak valid dah pada pendapat saya. beberapa orang je yang betul. kalau la saya boleh tangkap gmbr soalan tu dan letak kat sini. huhu...

tapi ni saya bagi contoh yang saya suka mengenai murid2 darjah satu zaman sekarang...

nama dia dzakwan sebenarnya... menjawikan rumi... huhu..









dan yang ni pulak kelas zamrud... bukan durmaz ye lutfi.





sampai disini sahajalah. bye bye

1 comment:

  1. eja nama backwards?
    -->t'pengaruh dgn frenster r kakak diorg r tu.heheh

    ReplyDelete